KUALA LUMPUR, 9 JANUARI 2013: Buat pertama kalinya penganjuran Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) telah memperkenalkan 7 kategori baru secara online bagi mengiktiraf lebih ramai selebriti dalam anugerah yang berdasarkan undian peminat ini.

Malah, apa yang lebih menarik, 2 daripada 7 kategori secara online itu menyentuh soal gaya dan penampilan menerusi kategori Artis Wanita Stailo dan Artis Lelaki Stailo.

Pengumumannya telah dibuat sebentar tadi di Hotel Holiday Villa, Subang bersempena pengumuman 5 finalis bagi 13 kategori utama ABPBH 2012.

Dengan adanya dua kategori baru itu, membuktikan bahawa penampilan setiap selebriti cukup dititikberatkan berat sehinggakan pihak penganjur ABPBH telah mewujudkan dua kategori bergaya berkenaan.

Sehubungan itu seramai 10 orang artis telah disenarai pendek dalam dua kategori berkenaan. Lima mewakili Artis Wanita Stailo dan lima lagi untuk Artis Lelaki Stailo.

Aaron Aziz yang turut disenarai pendek untuk empat kategori online lain iaitu Watak Jahat Dalam Filem atau Drama Popular, Gandingan Di Layar Serasi, Artis Berpengaruh Di Laman Sosial dan Artis Asia Paling Popular sekali lagi disenaraikan dalam kategori Artis Lelaki Stailo.

Untuk kategori baru ini, Aaron Aziz akan berentap dengan empat artis lelaki popular yang diklasifikasikan pihak penganjur sebagai paling bergaya atau stailo iaitu Adi Putra, Awal Ashaari, Shaheizy Sam dan Zizan Razak.

Bagaimanapun tandingan Aaron Aziz sudah semestinya Awal Ashaari yang sentiasa berpenampilan ala GQ serta kemas dan tidak ketinggalan aktor sentiasa segak, Adi Putra.

Untuk kategori Artis Wanita Stailo, saingan pastinya akan berlaku di antara Lisa Surihani dan Nora Danish yang dilihat bukan sahaja pandai menjaga tatacara berpakaian, malahan populariti mereka di laman sosial juga nyata bukan calang-calang.

Tiga lagi finalis yang dipilih untuk kategori Artis Wanita Stailo iaitu Yana Shamsudin, Stacy dan Melissa Francis. Nanti dulu, siapakah Melissa Francis? Dia adalah penyanyi Iban yang semakin dikenali ramai dan berjaya menembusi kategori ini.

Untuk mengundi dua kategori baru secara online ini, pembaca bolehlah melayari laman Facebook ABPBH 2012 dan klik pada laman 'Undilah'. Tarikh tutup pada 13 Mac ini.

Apa yang diharapkan, peminat dapat mengundi dua kategori ini dengan melihat hakikat sebenar dari sudut gaya seseorang selebriti itu dan bukannya dari popularitinya semata-mata. Fahami maksud sebenar Stailo sebelum undian dibuat.


Artis Wanita Stailo 
1. Lisa Surihani 
2. Yana Shamsudin 
3. Melissa Francis 
4. Nora Danish 
5. Stacy

Artis Lelaki Stailo 
1. Aaron Aziz 
2. Adi Putra 
3. Awal ashaari 
4. Shaheizy Sam 
5. Zizan Razak



Sumber: Murai


0 comments:

Post a Comment